Motyw CPM z Template Monster. Czy polecam?

Zadanie od Template Monster to: opisać proces zmiany motywu. Byłam nawet zachęcona do krytyki ich produktu. Wybrałam motyw CPM. Czy polecam?

Opis motywu CPM. Fonty.

Motyw zawiera całą masę fontów. Jednak duża ich część jest do siebie łudząco podobna, bo nie wyświetla się chyba na moim kodzie strony. To mi nie przypadło do gustu, bo nie mam takich umiejętności, żeby zmienić to ustawienie w kodzie strony. Podam poniżej kilkanaście, wyróżniających się nieco fontów, które znajdziesz w motywie CPM. Ale ostrzegam, że fontów jest mnóstwo. Nie policzyłam, ale liczebność jest w setkach. Także każdy coś znajdzie dla siebie.

  • Advent Pro — cyfrowy, komputerowy font.
  • Amatic sc.
  • Amita.
  • Archivo Narrow — dość zwykłe, ale ładne.
  • Arima madurai.
  • Asap — grube znaki.
  • Atma — grubiutkie literki.
  • Benchnine.
  • Biorhyme.
  • Cabin Condensed.
  • Catamaran — ładne, ale dość zwykłe litery.
  • Caveat — To jest super. Wybrałam wstępnie ten font dla tytułów.
  • Changa — grube litery.
  • Chathura — małe literki.
  • Cinzel — duże litery.
  • Coiny — puchate grube litery.
  • Comfortaa — ładne litery.
  • Corben — bardzo grube litery.
  • Cormorant unicase — drukowane litery.
  • Dancing script — bardzo znany font. I piękny.

Moje uwagi co do motywu CPM

.

Podczas dostosowywania motywu CPM miałam pewne spostrzeżenia.

Jeśli wstawiłam sidebar to pojawiał się na każdej podstronie. I to w takich miejscach, że zasłaniał pewne kluczowe miejsca (z tekstem). Bez sensu. Jeszcze się z tym nie rozprawiłam.

Według mnie brakuje opcji zmiany koloru dla każdego H1, H2 itd. Chciałabym np.: zmienić kolor numerów stron w kafelkach. I zmienić kolor ikony głównego menu. Nie znalazłam tego w podstawowej personalizacji.

Oryginalnie, gdy mam włączone ustawienie stylu headera nr 1 to na telefonach źle wyświetla się menu główne po rozwinięciu. Dokładniej, znika gdzieś poza ekranem.

Personalizacja/,,Dostosuj”. Opcje.

Tożsamość witryny — tytuł i opis

General site settings — logo tło linki do sociali

Color scheme — Regular scheme:

  • ,,Accent color 3″ to kolor tła postów (boxów).
  • ,,Accent color 4″ to kolor kafelków od numerów stron.
  • ,,Link hover color” to podświetlenie po najechaniu kursorem na imię autora, datę publikacji posta oraz kategoria posta w głównym widoku artykułów.
  • ,,Accent text” to ustawienie fontu dla cytatu w tekście.
  • ,,Grey color” to paski pomiędzy kafelkami w rozwijanym na telefonie głównym menu.

Kolory:

  • Kolor tekstu w nagłówku.
  • Body Background Color.
  • Page Background Color.

Obrazek tła.

Typography:

  • Body text, H1, H2, … .
  • Heading.
  • Accent text.
  • Breadcrumbs.
  • Meta.
  • Misc.

Header:

  • Header styles.
  • Top Panel.
  • Header Contact Block.
  • Main Menu.

Obrazek w nagłówku.

Menu.

Sidebar:

  • Sidebar Position.
  • Sidebar Position on Blog Listing.
  • Sidebar Position on Blog Post.

MailChimp:

  • MailChimp API key.
  • MailChimp list ID.

Widgety.

Footer:

  • Footer Styles.
  • Footer Contact Block.

Ads Managements:

  • Header
  • Front Page Before Loop
  • Post Before Content
  • Post Before Comments

Blog settings – Blog:

  • Layout.
  • Sticky label type.
  • Featured Post Label.
  • Post content.
  • Number of words in the excerpt.
  • Read More button text.

Ustawienia strony głównej — strona statyczna czy najnowsze wpisy?

404 Page Style — tu ustawisz wygląd strony, której ,,nie znaleziono” na Twoim blogu. Przede wszystkim tło.

Dodatkowy CSS — tu możesz wprowadzić bardzo łatwo fragment kodu, dostosowujący konkretne miejsce na Twojej stronie.

Obsługa klienta

Nie byłabym sobą, gdybym nie napotkała jakichś problemów. Tak też, po założeniu konta na Template Monster, nie mogłam w żaden sposób się zalogować. Tutaj pomógł mi Pan z TM, z którym od początku współpracowałam. Skontaktował się w mojej sprawie z obsługą (bo tego też nie mogłam zrobić, gdyż maile od Supportu Zemezu (autorów motywu CPM, do mnie W OGÓLE nie dochodziły. Rzecz niepojęta!))

Podsumowanie

Według mnie mój motyw ma całkiem sporo ustawień, których na próżno szukałam w bezpłatnych opcjach. Dlatego jestem zadowolona z CPM. Jeśli więc szukasz czegoś dla siebie, co możesz sama łatwo dostosować według własnych preferencji, to koniecznie zajrzyj na Template Monster.

Mam nadzieję, że po moim opisie jesteś w stanie zdecydować, czy prezentowany motyw jest dla Ciebie? Daj znać w komentarzu.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *